Keuringen.

Vanaf heden nemen wij in de praktijk geen rijbewijs en/of medische keuringen af. U kunt voor de keuringen terecht bij Regelzorg in Zevenaar.
Telnr: 088-23 23 300
www.regelzorg.nl

 

Urine container

Vanaf heden levert het Rijnstate Ziekenhuis geen urine containers meer aan ons. Dit betekent dat wij deze zelf moeten gaan aanschaffen. Daarom kunnen wij vanaf heden de urine containers niet meer gratis meegeven. De urine containers kunnen aan de balie gekocht worden voor 0.50 eurocent per potje of bij de drogist.

 

Website.

De afgelopen paar weken hebben wij problemen gehad met de website. Momenteel werkt hij weer als vanouds. Mocht u iets zien wat niet klopt of mist, wilt u dit dan doorgeven aan Joyce. Dit mag per mail doktersassistente@lobede.nl of telefonisch.

 

Spreekuur spijk.

Vanaf 16-05-2016 gaat dokter Van Tuijl spreekuur houden op de maandag en dokter Severien op de vrijdag.

Maandag van 11.00 -12.00 dokter van Tuijl
Dinsdag van 14.00 -15.00 dokter Mooren
Woensdag van 11.00 - 12.00 dokter Krol
Donderdag van 11.00 - 12.00 dokter Janssens
Vrijdag van 11.00 - 12.00 dokter Severien

 

Nieuwe tijden prikpost Lobede.

Vanaf maandag 14 maart 2016 maandag t/m vrijdag 07.30-09.00 uur.                   In spijk op dinsdag en donderdag van 08.00 - 08.30 uur.

 

We mogen niets over U verklaren!

Onze artsenvereniging, de KNMG, stelt zich op het standpunt dat een goede verhouding tussen een arts en een patiënt nooit onder druk mag komen te staan door de invloed van andere partijen. Om die reden adviseert de KNMG alle artsen om geen verklaringen af te geven over de eigen patiënten. Zo kunnen artsen onafhankelijk blijven.

Dit is natuurlijk prettig, wanneer het in uw belang is. Zo mogen we nooit iets zeggen of schrijven naar werkgevers, de buren, de verzekeraar of noem maar op.
Soms is het echter vervelend voor u. Een reisannuleringsverzekering eist bijvoorbeeld een artsenverklaring. De school wil een verzuimbriefje van de huisarts. Ook dit mogen we niet afgeven.

Er is een uitweg: u kunt altijd zelf om een computeruitdraai vragen, waarop uw medische gegevens staan.

 

Berichtgeving betreft leveringsproblemen Thyrax.

De leveringsproblemen met Thyrax zorgen voor veel vragen en telefoontjes van bezorgde patiënten. In de eerste-tweedelijnscommissie van dinsdag 19 januari 2016 is dit probleem besproken met de aanwezige huisartsen van Onze Huisartsen en de internist-endocrinoloog en zijn de volgende afspraken met elkaar gemaakt: 

Patiënten niet onder behandeling van een specialist 
Voor patiënten die niet onder behandeling zijn van een specialist geven wij het volgende advies: wanneer Thyrax in de voorgeschreven dosering niet leverbaar is bij de apotheek zal een ander merk dat levothyroxine bevat door de apotheek worden afgeleverd aan de patiënt. Na 6-8 weken moet door de huisarts een spiegelbepaling worden uitgevoerd (TSH en vrij-T4) en zo nodig de dosering worden aangepast. Als een generiek levothyroxine wordt afgeleverd, is het van belang dat de patiënt nietswitcht van het ene generiek op het andere.


Patiënten die wel onder behandeling zijn van de specialist
Voor de patiënten die onder behandeling zijn van de specialist zijn, geldt dat hun medicatie bij de eerstvolgende afspraak door hun specialist wordt omgezet. De specialist zorgt dan ook voor de spiegelbepaling

Meer informatie
Meer informatie vindt u in de bijgevoegde vragen en antwoord van het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen. Op de website van het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (www.cbg-meb.nl), www.landelijkmeldpuntzorg.nl en op www.apotheek.nl vindt u de meest recente berichtgeving over dit onderwerp

Wij hopen op uw begrip en medewerking.

Gysele Bleumink, namens de endocrinologen



Homepage -> Huisartsen -> Aktueel -> Nieuwtjes